fredag 16 september 2016

Nöjd med nöjd kund

För ett tag sedan var jag i London och skulle shoppa lite nytt innehåll till min garderob. Man kan tro att i en storstad som London, borde man bli en nöjd kund och kunna köpa med sig allt möjligt som rymmer en resväska i kabinformat. Det jag fick tag på var ett par byxor och en jacka. Hade önskat hitta ett par nya skor också, i världsmetropolen. Men fann inga som passade. Som kund är jag rätt kräsen av mig vid införskaffandet av nya saker.

Väl hemma i Vetlanda igen, såg jag ett par snygga skor i ett skyltfönster. Då jag gick in i butiken, för att pröva och eventuellt köpa dessa skor, fanns det flera par skor som tilltalade mig. När jag reducerat mina val och stod med två olika skor på varsin fot, kunde jag fortfarande inte bestämma mig, för vilket par som skulle få följa med mig hem. Jag frågade i butiken om jag kunde få mängdrabatt om jag köpte flera par. Men det ville expediten inte ge mig. Stod och funderade ett tag till. För förhastade inköp ligger inte för mig.

Förutom när jag springer på någonting jag verkligen vill ha. Då slår jag till. Så varför välja när man kan ta båda. När jag skulle betala så blev det inte så dyrt ändå. Det berättade jag också att jag tyckte, till expediten och sa även på skoj, att hon i kassan kunde lägga på några procent istället. Hon log och sa, att det ville hon inte göra. Hon såg i alla fall ut att vara nöjd med en nöjd kund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar