torsdag 5 mars 2020

Rent av uruselt av mig faktiskt...

Jag har tänkt. Nåja, nu ska jag inte skryta men jag har funderat på en grej.
Vad tror ni om att uppdatera den här bloggen lite. Jag har inte publicerat några nya kåserier sedan 2018-07-27. Det är inte rättvist gentemot mina läsare. Rent av uruselt av mig faktiskt.

Jag ska inte skylla ifrån mig. Jag har haft tid. Lika mycket tid att förfoga över som alla ni andra som väljer att fördela dygnets timmar på olika saker. Sedan kan folk säga att de inte har tid till det de vill ha tid till på grund av olika omständigheter.

Men som sagt, jag har haft tid. Men inte lust och inspiration till att skriva i bloggen.
Lusten och inspirationen räckte bara till att skriva och ge ut min senaste bok "Husmorskomik, Satan flyttar in" som är ute på marknaden sedan ett tag tillbaka.

En del lust och inspiration fick delas med ett manusskrivande på en föreläsning.
Tro det eller ej, men jag blev tack vare sociala medier inbjuden som "Stå uppare!"
Det var några arrangörer till en mångfalldhetsvecka i Skåne som hörde av sig och bad mig att vara ett humoristiskt inslag i en kvällspunkt om klimakteriet.

Efter att jag tackat ja, var det bara att börja förbereda sig. När jag kom dit fick jag förutom att försöka att vara rolig, vara med i en avslutande paneldebatt om huruvida 50 årsåldern var det nya 30. Och det ville uppdragsgivaren att vi skulle diskutera i positiv bemärkelse.
Det blev en hel del skratt och applåder och det tackade jag hjärtligt för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar