fredag 20 maj 2016

Klimakteriefläkt mot inre klimatförändringar

För att stå ut på arbetet med de inre klimatförändringarna, så fick jag företaget jag jobbar på att skaffa en klimakteriefläkt till mig.
Under den varma delen av året, försvinner fläkten från min arbetsplats rätt ofta. 
Jag missunnar ingen att få en frisk fläkt om de är varma. Men jag tycker att det är förargligt att behöva leta efter fläkten, var gång den försvinner.


Efter ett tags letande, fixade jag en etikett och satte på fläkten.
Katarinas klimakteriefläkt, men det hjälpte inte alls.


När jag tröttnat ordentligt, skrev jag en liten lapp och tejpade fast.

SKAFFA ER EN EGEN FLÄKT!
UTLÅNAS INTE MER.

  • Personlig utrustning mot klimakterievallningar för fruntimmer i övergångsåldern.
  • Passa er för ilsken tant!


Det hjälpte föga. Tyvärr blir jag sällan arg så den ilskna tanten uteblev. Jag bad ansvariga att köpa fler fläktar. Därefter fick klimakteriefläkten stanna kvar på avdelningen i alla fall. Mycket kan bero på att fläktens stödben demolerats av allt flyttande och nu måste stödjas mellan arbetsbord och vägg, för att kunna stå själv. Annars trillar den och hamnar raklång på golvet.

Vid ett av nederlagen, då fläkten var golvad. Kom vår dåvarande produktionschef och ville titta till hur det såg ut på avdelningen. Jag var själv inte där, för att kunna resa upp och stadga fläkten och förstår att det inte såg respektabelt ut, inför ett viktigt kundbesök. 
Min klimakteriefläkt hamnade i skrotbingen, med ett lovande ord att jag skulle få en ny.

För egen del behöver jag inte svalka av mig lika ofta längre men det finns andra kvinnor på avdelningen som kan tänkas behöva en på grund av sina inre klimatförändringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar