fredag 26 augusti 2016

Störst chans med stringtrosor?

Jag trivs ganska bra i tvättstugan om jag är vid gott mod vill säga. Jag tänker så bra när jag vistas där.

Hur hänger folk sin tvätt, rent allmänt?
Sådant kan jag fundera över när jag står där i källaren och hänger familjens strumpor, trosor, tröjor och allt vad det nu kan vara.

Ni kanske använder torktumlare istället för tvättlinor.
Jag brukar hänga strumpor så långt det är möjligt, i par med en klädnypa i resåren. De hamnar ofta inom samma arieal som föregående tvätts strumpskörd. Trosor hängs med en klädnypa i grenen. Om det inte dyker upp en trekantig tygtrasa med ett snöre i. För då sätter jag en klädnypa i det som finns störst chans att fästa klädnypan, i tvätt- och storlekslappen. Några tröjor hängs bara över linan, andra på galgar i lag med blusar och skjortor. Allt skall hängas rättvänt, inga avigsidor utåt samt så slätt som möjligt.

Det kan tyckas petigt men jag gör det av praktiska skäl. Det är effektivt att plocka ner strumpor, vika jumprar och lägga i respektive familjemedlems klädhög. Byxor i botten, därefter långärmade tröjor, t-shirts, trosor eller kalsonger och överst strumpor. Det blir enklare när man skall plocka in allt i lådor och skåp. Även för andra i familjen. Med eller utan stringtrosor - Det finns en stor chans att dem kommer på besök. Även fast jag har svårt att hänga upp sådana, för mig, konstiga plagg på en lina.
Nog om “plaggpjoller” för denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar