torsdag 18 augusti 2016

Tvättprogram vet inte vad tid är


Har din tvättmaskin dålig tidsuppfattning?
Det tror jag min maskin har. Ibland får jag vänta längre tid än vad som visas i minuter på displayen.

Om det tex.är åtta minuter kvar, enligt displayen, då jag fått för mig att tvätten kan tänkas vara färdig, brukar jag gå därifrån. Om jag kommer tillbaka efter 10 minuter och ska hänga upp tvätten, så är det fortfarande tid kvar på tvättcykeln. Ibland står jag kvar och plockar med lite annat i väntan på att maskinen skall bli klar.

Den där sista minuten innan programmet är slut är lika långsam som den minut det tar att vänta, innan lucklåset knäpps av och jag kan öppna luckan, för att ta hand om tvätten.

Jag tror inte att tvättprogram vet vad tid är. Alternativt så är det dem som gör programmen, som inte bryr sig ett dugg om oss som skall ta ut tvätten ur tvättmaskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar