fredag 18 november 2016

Kärringen har fått gråa hår

Jag stod i badrummet och borstade tänderna, när jag upptäckte, att jag utöver de få gråa strån jag redan har och faktiskt vårdar ömt. Hade fått några stycken till i min kalufs. Jag tänkte och till och med sade högt med munter stämma:
- Ja, nu börjas det!

Jag är lite nyfiken. När hela eller delar av manen tappar sin nuvarande färg. Vad för slags grå nyans skall jag komma att skimra i? Jag funderar på om jag redan nu, skall färga håret. Eller låta bli att täcka de åldersbestigna fjunen. När jag nämnde mina tankar kring detta när jag var och klippte mig senast. Sa min hårfrisörska:
- Börjar du färga håret, så får du fortsätta.

Hon tyckte inte alls att jag hade fått nämnvärt många fler gråa strån. Men jag vet att jag har sett dem. De är mer vita än grå. Vilket gläder mig.

För övrigt tycker jag att alla ni som brukar färga håret, i alla möjliga nyanser, är modiga. Vare sig ni har eller inte har fått gråa hår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar