torsdag 6 oktober 2016

Bonus för en mamma

När mina barn blev så stora att jag inte visste vad jag skulle ge dem i födelsedagspresent, så gav jag dem ett kuvert. Där i ett brev, med ett löfte om en mor- och dotterdag. Dottern fick bestämma en dag då vi kunde göra precis vad hon ville.

Ofta blev det en tur till en större stad för shopping, fika och matintag. Jag måste erkänna att en sådan mor- och dotterdag, kunde bli betydligt mycket dyrare, än om jag själv hade valt att köpa något i present, som ändå inte passade damen ifråga. Men det var det värt.
En bonus för en mamma, är när döttrarna blir vuxna och tjänar egna pengar. Då vill de fortfarande ha mor- och dotterdagar. Men då är det inte bara morsan som betalar. Det tackar jag inte nej till, för det är väldigt trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar