söndag 20 mars 2016

Ninja warrior

Somliga dagar önskar jag vore mer upplyftande än andra. Det är de där dagarna man varit hemma från jobbet för en förkylning eller känner sig lite nere och allmänt uttråkad.
Jag önskar att all nyttig mat, vatten, hälsokostprodukter, huskurer och ibland en och annan värktablett man stoppat i sig. Att alla promenader, cykelturer och umgängen med positiva människor skulle ha tankat kroppen med livsglädje och tillräckligt med energi för att må bra hela året igenom.

Men rätt som det är så slår bacillerna till och bryter ner kroppen så pass att man knappt orkar ta sig från sängen till soffan. Det går någorlunda bra ett par dagar. Men sedan börjar det bli långtråkigt.
Även fast jag vill ha energi som en Ninja warrior så vet jag med mig att jag aldrig kommer upp i den styrkan. Eller bli våghalsig och få smidigheten som en som utövar parkour.
Men jag kan förlika mig med det. För jag vet att efter några dagar hemma i ynkligt skick så förvandlas kroppen och mitt sinne. Den får mer ork och energi till att börja röra på sig igen.

Jag blir säkerligen aldrig en ninja warrior men jag kanske kan få känna mig som en i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Du må inte vara en ninja warrior men en warrior är du. Du har fått stå ut med tre döttrar som smällt i dörrar och skrikit åt både föräldrarna och syskonen. Du är stark, älskar dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, hjärtat! Känner inte att det var några större problem med att fostra tre bedårande döttrar. Livet är som en berg och dalbana. Det ska gå upp och ner. Underbara älskade

      Radera