söndag 3 juli 2016

Avundsjuk på fotbollssupporter

Jag är inget fan av någonting i sportväg. Allra minst tycker jag om fotboll. Jag tror inte att det finns någon annan sport som jag tycker är tråkigare att se på än just denna bollsport.Fotbollsfolk kan försätta sig i en glädjefylld förväntan och ladda upp sig till den milda grad att de även vill få andra runt omkring att tycka att fotboll är en kul sport.


Det funkar inte på mig. Jag har försökt att engagera mig lite tafatt ibland. Om det står en tv där man ska inta sin mat tex. Det har faktiskt hänt att hela familjen rest sig upp och gått ifrån en nästintill tom sportbar innan vi ens hunnit beställa något. Just på grund av alla tv- apparater som stod och flimrade i grönt med små irrande människor på. Jag vill ha lugn och ro när jag sitter och äter.


Fotbolls EM och Fotbolls VM är värst.Tv- kanaler flyttar fram program man egentligen vill se för att fotbollsfolket skall få se alla dessa matcher. Visst snappar jag upp ett och annat vad som försiggår. Men jag är så innerligt glad när fotbollshysterin är över och sista matchen är spelad. Vem som åker ut eller vinner är jag helt likgiltig inför.


Men jag måste medge att jag är lite avundsjuk på alla er supportrar som kan gå in i något så innerligt. Att en sport kan förena människor till en sådan gemenskap.
Just den fotbollsgemenskapen känner inte jag alls.

Men fortsätt heja på så mycket ni kan och orkar, på vilka nationer och lag ni vill.
Själv fortsätter jag att Våga Vägra Fotboll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar