tisdag 12 juli 2016

Sockerchock

Det finns ett förslag på att sockerskatten skall höjas. Om det blir så, får vi se. Och vara beredda på att sockerkakan vi bakar till kaffet kan bli lite dyrare.

Jag äter lite sötsaker ibland. Jag vet inte hur det är för dig, men när jag äter för mycket, mår jag dåligt. En bakelse eller ett Wienerbröd går bra. Men två konditoridelikatesser på en gång, gör mig illamående. Inte som när yngsta dottern var liten, då hon åt alldeles för mycket godis. Från det hon hade yttrat sig om att hon var illamående, hann man räkna ner från tre, två, ett, innan hon kräktes upp det hon just stoppat i sig.

Ibland vill ögat ha mer än man mäktar med. Då är det bra att ha någon att dela det goda med. För att slippa sockerchocker brukar min man och jag ta varsina olika bakverk och dela på, när vi är iväg och fikar. Vilket gör att att vi kan smaka på mer av livets godheter. Men i måttlig mängd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar