onsdag 13 april 2016

Beundrarpost, jag vill ha dig

Häromdagen fick jag ett vibermeddelande som löd:


hej) du har vackra bilder!
jag vill ha dig
mitt smeknamn är SX7
hitta mig här.
Och sedan följde det med en länk.
Vad är det för fel på telefonnumret som visade sig ovanför meddelandet, tänkte jag?


Vad har denna någon sett för bilder?
Det senaste jag la ut på sociala medier (fb och twitter), var detaljbilder på motorcyklar från motormässan i Jönköping. Var det dem vederbörande tyckte om? Eller ser denna någon min profilbild från googlekontot på porslinsburkarna? Varav den ena burken gav extra krydda av lite smått och gott framför ögonen på människan.


Jag tänkte svara och fråga, om bilderna han eller hon hade sett visade sig vara en urskön donna, en riktig beauty. Om så var fallet, skulle jag behöva göra individen besviken. För det är inte jag. Det var det kanske för ett par, tre decenier sedan.


Visade sig bilderna däremot vara på en medelålders kvinna, kan jag informera om att den damen är upptagen.


Sedan hade jag även  tänkt meddela att om denna någon vore intresserad av detaljer på motorcyklar, kryddburkar eller något annat motiv på en hona eller hane så borde människan ifråga, öva på att använda sig av andra inledningsfraser än “jag vill ha dig”.
Lite mer finess från någon krävs för att jag skall bli intresserad. Om ingen ändring sker så vet i alla fall jag vad jag skall svara:
“Jag vill INTE ha dig”

Möjligt är dock att meddelandet inte alls skulle till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar