fredag 15 april 2016

Skål i alkohol, konsten att frigöra minne

Tänk vad mycket onödigt vetande man bär med sig. 
Men det jag vill komma ihåg minns jag minsann inte.


Jag vet en del saker som kan vara bra att plocka fram som kulinariska små rätter. 
När det gäller att glänsa, vid till exempel en fikarast på jobbet. Alltid roar det någon.


När mobiltelefonen började bli slö installerade jag en app med ett program som kan analysera och rensa bort oväsentligheter som tomma mappar och viss historik vad gäller sökningar på enheten.
Det borde finnas ett avrensningsprogram till hjärnan med. 
Allt för att kunna frigöra minne, så man åtminstone kommer ihåg vad det nu var, man kom på att man skulle göra, hämta, leta efter, alldeles nyss. 

Visserligen finns det hjärnskrynklare och hjärntvättare, eller vad de kallas. 
Men jag vågar dock inte besöka någon hjärntvättare. Det kan nog finnas en viss risk att man kan bli helt personlighetsförändrad. Jag är nöjd med den personlighet som jag har nu. Anser mig själv ha rätt sunda åsikter och värderingar om folk och fä.
Det vore synd om bondförnuftet försvann.


Om man kunde deleta minnet, undrar om allt skulle försvinna då? 
Tänk, vilka skavsår man skulle kunna få på knäna om man i vuxen ålder skulle behöva lära sig krypa och gå igen. Måste verkligen passa på att beundra alla som på grund av sjukdom eller olyckor, kämpar på och tar sig tillbaka efter bästa förmåga.


En del som dricker alkohol eller nyttjar andra droger, brukar ses, om inte alltid krypandes hem, så med en del minnesluckor när de vaknar, om vad som hänt kvällen innan.

Man kan ju bara börja fundera på om det är festprissens sätt att, genom skål i alkohol, kunna frigöra minne från hjärnan. Kanske skulle testa det någon kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar