torsdag 21 april 2016

Gå och pissa och gå och lägg dig

Ibland när jag har gått och lagt mig om kvällarna, händer det att jag blir lite kissnödig.
Då kan jag ligga och vända och vrida på mig i sängen och önska att jag hade gått på toaletten, innan jag drog täcket över min lekamen. Men ändå drar jag mig för att kliva ur min sköna säng och uträtta mitt behov in i det längsta. Det har hänt att jag legat i flera timmar bara för att jag i min enfald trott att jag skall kunna somna. Ibland kan det gå. Men oftast är det lögn i tjyven att somna innan jag uträttat mitt ärende på hemlighuset.

På morgnarna däremot, är det lite lättare att komma upp ur sängen, somliga dagar.
Även fast jag både kan och vill ligga och morna mig länge, så går det inte lika bra när jag blir sådär nödig att jag bara flyger upp ur horisontalt läge och nära på rusar in på toaletten. Varför är det så?

Så vad du än gör på kvällarna innan du går till sängs. Gå och pissa och gå och lägg dig. Då somnar du förhoppningsvis gott sen. Du slipper i alla fall ligga och fundera på om du skall gå på dass eller inte. Möjligtvis kan du hinna morna dig lite längre innan du kliver upp, om du så önskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar