söndag 3 april 2016

Håller ni med om att det finns olika typer av män?

Efter en helg i Stockholm, med show, mat och besök på nattklubb, så märkte jag att det var sig likt i storstadsdjungeln. Troligtvis på danshak och pubar runt om i Sverige också. 
För många år sedan skrev jag en dikt om att det finns olika typer av män att råka ut för när man är ute och roar sig. (Det finns olika typer av kvinnor också.)
Jag tycker fortfarande att nedanstående är aktuellt.


Olika typer av män


Sist jag var ute och roade mig på lokal
mötte och stötte jag på mången trevlig karl.
Det finns så många typer av sorten män.
Hade jag ingen själv skulle det inte vara svårt att finna en.


Det finns flörtiga och väldigt inställsamma
sådana man blev varnad för av sin mamma.
Sen finns det smygande blyga
som nog önskar att de kunde flyga
om inte med armarna så med händerna
smekande på en kvinnas kropp
få henne och sig själv att nå njutningens topp.


Man finner måhända vulgära typer
som vill att man på dem klämmer och nyper.
Vi har målinriktade män som väljer sina offer
som bedjande frågar “Voffer”?
när man dem nekar
till sexuella lekar.
När de inget napp får
de slokörade hemåt går.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar